ASSALAMUALAUKUM..

Jumaat, 26 Mac 2010

Sakitnya Bila Teruji...

Dalam menanggung kesakitan yang amat pedih ini,
Aku terasa diriku semakin lemah,tak bermaya lagi untuk aku terus melangkah
maju kehadapan..

YA ALLAH... Aku hambamu Yang lemah,Ku mohon padamu, pimpinlah aku ya ALLAH..
Pandanglah aku dengan kasih sayangmu..sesungguhnya Engkaulah yang maha Pengasih lagi maha Penyayang...

tiba-tiba Air mataku terhenti..tekejut bila terdengar nada masej,
Aku membuka mesej,

Assalamualaikum Ateh..Ana tahu ateh dalam keresahan..kenapa tak reply mesej ana?
Tak pa lah ateh,kalau ada masalah kongsila.
Ateh..pohonlah kekuatan Dari ALLAH, Firman ALLAH: "dan dialah yang membuatkan manusia tertawa dan menangis -An Najmi- Ayat 43
Itu semua kerja ALLAH,kadang-kadang kita tahu kenapa kita menangis dan ketawa, kadang-kadang ALLAH tak nak bagitahu kita kenapa..tapi itulah hiburan yang ALLAH bagi untuk menghiburkan hati kita..kadang-kadang gelak tawa boleh menghiburkan kita,kadang-kadang tak,dan sebenarnya tangisan pun boleh menghiburkan kita, hati yang terhibur adalah hati yang mengingati ALLAH s.w.t

Sabarlah ya ukhtiku sayang..
ALLAH sedang mendidikmu,sebab itu ALLAH alirkan airmatamu,kerana ALLAH sayangkamu ya ukhti.


Terharu bila aku membaca mesej dari Adik beradik usrahku..Air mataku tak henti-henti mengalir..moga ujian ini dapat mematangkan diriku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan